[PERSBERICHT] Exact voor tweede jaar op rij op zoek naar beste accountants in de cloud

augustus 17, 2016

Leider in Cloud Business Software start zoektocht naar nieuwe winnaar Exact Cloud Award

Wemmel - 17 augustus 2016 – Exact, wereldwijde leider op het vlak van business software in de cloud, reikt voor de tweede keer de Exact Cloud Award uit in België. Na het succes van vorig jaar, werden vorige week de inschrijvingen geopend voor dit jaar. De populariteit van de wedstrijd blijkt groot: op een paar dagen tijd werden al dertien nominaties geregistreerd, goed voor een kwart van het totaal aantal inschrijvingen van vorig jaar. Accountants en administratiekantoren kunnen zich nog tot 30 september kandidaat stellen via de website van Exact. Ook ondernemers kunnen hun accountant nomineren.

Cloud, innovatie en samenwerking

De Exact Cloud Award is de bekroning van vernieuwende accountancybedrijven die hun dienstverlening verbeteren door toepassingen in de cloud. Exact is op zoek naar het kantoor dat de cluster cloud, innovatie en samenwerking het beste combineert. Dat mag een jaar lang de Exact Cloud Award in zijn trofeeënkast zetten. Naast de Exact Cloud Award worden er dit jaar ook twee nieuwe awards in het leven geroepen: één voor innovatie en één voor samenwerking.

Gerrit Veltkamp, account director bij Exact en juryvoorzitter van de Cloud Award, legt uit: “Digitalisering en online innovatie worden cruciaal in de verdere ontwikkeling van de job van een accountant. Het laat accountants toe om hun dienstverlening uit te diepen en uit te breiden. Met de Cloud Award en de twee nieuwe prijzen willen we nieuwe ontwikkelingen stimuleren en de opportuniteiten die de cloud biedt bekender maken bij een groot publiek.”

Van boekhouder naar business coach

In Nederland groeide de award in enkele jaren uit tot een belangrijke waardemeter in de sector. In België werd de prijs vorig jaar voor het eerst uitgereikt. Toen sleepte het Belgische Vandelanotte de prijs in de wacht. Volgens Hein Vandelanotte, een van de mangaging partners van het Belgische boekhoudkantoor, opende de award heel wat deuren: “Het afgelopen jaar hebben wij als kantoor de volledige transitie naar de cloud ingezet. Door die omschakeling kunnen onze medewerkers evolueren van een meer traditionele boekhoudersfunctie tot die van een business coach. De Exact Cloud Award was de kers op de taart van die strategische keuze. De award zorgde niet enkel voor meer zichtbaarheid bij de pers en onze bestaande en nieuwe klanten, maar was ook een extra motivatie voor onze medewerkers om dit nieuwe pad verder te bewandelen.”

Beste accountant in de cloud

Nog tot 30 september kunnen accountants en administratiekantoren zich aanmelden om kans te maken op de Exact Cloud Award. Ook ondernemers kunnen hun accountants- of administratiekantoor nomineren voor de prijs op de website van Exact.

Een deskundige jury onder leiding van Gerrit Veltkamp, account director bij Exact, zal alle inzendingen beoordelen om tot een selectie van vijf kandidaten te komen. In de jury zetelen dit jaar Benoît Vanderstichelen (voorzitter IAB), Bart Van Coile (ondervoorzitter IAB), Luc Blyaert (columnist De Tijd), Bruno Wattenbergh (COO bij impulse.brussels en professor aan Solvay Business School) en Hein Vandelanotte (managing partner Vandelanotte en winnaar Exact Cloud Award 2015).

De vijf genomineerden mogen zich op 18 oktober presenteren aan de jury en op 15 november worden de drie uiteindelijke winnaars bekendgemaakt.

Bel direct Chat
Exact. Focus on what's next.